dimecres, 17 de setembre del 2008

Setembre

És un mes maleït per molts, serà perquè la majoria de gent torna de vacances i té el famós estrés post-vacacional? serà perquè la tornada a l'escola, encara que un famós magatzem ho pinti com una aventura moooolt divertida, porta unes despeses monumentals de llibres i material escolar? serà perquè és un dels mesos en que hi ha més separacions de parelles? serà perquè cada vegada és fa fosc més aviat?......

Però siguem positius, segur que Setembre té moltes coses bones!......no fa tanta calor.....tornen les pluges.....comença l'època d'anar a buscar bolets......les vinyes son apunt per oferir-nos el seu raïm.....els boscos es preparen per vestir-se de tardor.... i....... les figues!

Verdes, morades o negres, en el seu punt just de maduresa.......dolces com la mel, boníssimes.

Reconec que és un fruit que he descobert tard, a casa sempre en menjaven però de petita el seu color i aspecte no m'agradava gens.

De fet el que ens mengem no és el fruit de la figuera, sinó el contenidor del fruit , el fruits són les boletes dures que és veuen a la foto, la figa guarda dins seu centenars de flors , més curios és com son fecundades, ho podeu llegir al blog amics arbres-arbres amics http://amicsarbres.blogspot.com/2008/06/la-figa-i-lhimenpter.html, és molt interesant.

Vinga, segur que Setembre te moltes més coses bones!

9 comentaris:

Alegria De La Huerta ha dit...

Aigua, aquestes figues són de passarel·la... deuria fer pena menjar-se-les de tan bona pinta que tenen. Per aquí abaix tenen un doble sentit... però per a mi... me les menjaria totes, tan dolces i aquell crec-crec... Hauré de pujar a veure-us per poder menjar aquests fruits tan bons. Arriba la tardor, què bé!

Assumpta ha dit...

Ai, ai... nena, quin bot m'ha fet el cor!! Ufff...

Bot bonic, eh?

M'has recordat a mon pare... uisss... a una caseta que teniem (dels re-re-besabis jeje) hi havia un petit terreny amb un parell de figueres... ell sempre s'apropava al final de l'agost i mirava si ja es podien agafar :-) i alguna ja n'hi havia de bona.

Quan vaig començar a sortir amb el que ara és el meu marit (fa ja uns 26 anys d'això) i ell venia a passar alguns dies de l'estiu amb nosaltres, al meu pare li agradava homenatjar-lo oferint-ni alguna si ja estava madura... i ufff... se'l estimava molt mon pare al meu home... aisss, quin article més maco!!!

Assumpta ha dit...

Ai, nena, que m'he mig emocionat i no t'he dit res de les fotos... que són de concurs!!! :-))

Striper ha dit...

Molt bones las fotos!!!! M'agraden les figues ahir mateix en vaig menjar agafades directament de la figuera.

Jobove - Reus ha dit...

fa poc a l'Espluga en vaig collir del arbre i feia molt de temps que no en provaba, gust de tardó, un servidor va neixer a la tardó i el mestral i jo som germans

molt bones fotos

petonets

aigua ha dit...

alegria per aquí també té un doble sentit :)...ja saps on som.
assumpta son bonics aquests records, gràcies per compartir-los :)
striper agafades de la figuera mmmm fantastic!
té la mà un germà trapella aquest Mestral! .)

Anònim ha dit...

Saps, de petit al poble, a casa teniem una figuera que era el mite del poble i ara me l'has recordat i les ganes de les figues, ei setembre té coses bones! vaig nèixer jo eh! jeje

horabaixa ha dit...

Hola Aigua,

M'acabes de donar unes bones raons per esperar la tardor amb força omptimisme.

Quines fotos mes...............

No, si ja t'ho dic sempre. Un plaer visitar-te

Una abraçada

Carme ha dit...

doncs siguem positius!!! m,´encanten els dies de pluja rera la finestra.. i les figues... les figues m´encanten!!! estan bonisimes. per sort, com soc de poble... no me les cal comprar. el meu pare les cull d´un arbre on sempre li diuen: agafa les que vulguis. m´encantennn i crec que son un molt bon aliment. les fotos molt apetitoses sens dubte.